Google+ Sklapovačky

piatok 8. novembra 2013

Sklapovačky

Sklapovačky sú jeden z najlepších cvikov zameraných na svalstvo brucha, konkrétne na priamy sval brucha, vonkajší šikmý sval brucha, vnútorný šikmý a sval brušný sval priečny.
Sú to také  vylepšené sed - ľahy  len novóm účinnejšiom kabáte.  Rozdiel je že nohy nezostávajú na podlahe, ale sú vo vzduchu som zvierajú pravý uhoľ s  trupom tela.










Sklapovačky sú cvik, ktorý zrejme nebudú schopní používať začiatočníci. Postupným posilňovaním však po určitej dobe sa vypracuješ a  sklapovačky zaradíš do svojich tréningov bezproblémov. Aby si mohla cvičiť sklapovačky správne,je nutné  aby si posilnila svalstvo brucha jednoduchšími cviky napríklad rôznymi variáciami skracovačiek alebo brušákmi.

Prevedenie sklapovačiek

Ľahni si na podložku po celú dobu cvičenia drž nohy som vzduchu, v pravom uhle. Daj ruky za  hlavu( ťažšia verzia), prípadne ich môžeš iba prekrížiť na hrudi (lahšia verzia). Zatni brušné svaly, zdvíhaj sa zo zeme smerom ku kolenám. Potom sa vráť do základnej pozície.
Sklapovačky

Cvik je môžeš vykonávať buď do tvaru V, keď nohy a ruky sa vo vrchnej polohe dotknú, Druhá verzia je že  dvíhaš telo asi do 45 ° uhlu  zároveň zdvíhaš nohy, pričom ruky máš prekrížené na hrudníku alebo držíš v predpažení  nohy máš skôr pokrčené, keď priťahuješ  kolená k hrudníku .Druhá verzia je pochopiteľne lahšia a bezpečnejšia. Keď máš potrebnú silu vykonávaj ťažšiu verziu sklapovačiek.

Dýchanie: pri zdvíhaní tela  vydychujeme, nádych je ked trup dolu v základnej pozícii.


Časté chyby: Nezdvihnutie lopatiek zo zeme - niektorí iba natiahnu ruky dotknú sebe kolien, bez toho aby zdvihli aj lopatky.

1 komentár:

  1. Ja osobne sklapovačky neznášam. Myslím si, že na brucho je potrebné lepšie plávanie. Keď pôjdem na bazén a dám si jednoducho pár temp, tak ma z toho na druhý deň nebolí chrbát, ako napríklad keď robím sklapovačky. A to ich robím správne. Hovoril mi to aj tréner. Ale jednoducho mi to nejako nesedí a na druhý deň som po tom úplne k o.

    OdpovedaťOdstrániť