Google+ Gaštanové guľky

sobota 9. novembra 2013

Gaštanové guľky



V komôrke som našla ešte pár zvyšných gaštanov a tak som rozmýšľala, čo z toho spraviť. Rozhodla som sa pre gaštanové guľky s čokoládou. Musím povedať, že doma všetkým chutilo. Robila som to podľa svojej fantázie. Nepopíšem presný pomer surovín, pretože všetko som dala od oka.



Na prípravu takýchto guličiek budeme potrebovať: gaštany, vanilínový cukor, kokos, vlašské orechy, troška ovocného sirupu, 2 PL vychladenej kávy ( môže byť aj instantná, ja som dala normálnu klasickú), piškóty, biely jogurt ( dala som 2,5%. Podľa mňa čím hustejší, tým lepší) a jojo cukríky medvedíci no nemusia byť. A na poliatie čokoládu so 75% kakaa a troška mlieka. Hádam som na nič nezabudla.
Najprv si uvaríme gaštany. Pre prípad kto by nevedel ako sa varia, najlepšie, ak si každý gaštan nakrojíte, stačí iba špičku nadrezať. Nakrojené gaštany dáte do hrnca s vodou a varíte cca 1/2 - 1 hodinu. Potom vodu zlejete a gaštany olúpete. Vďaka nakrojenej špičke gaštana Vám to pôjde lepšie i keď je s tým poriadna piplačka, ale výsledok si myslím, že stojí zato.

Gaštany hodíme do mixéra a vymixujeme. Vysypeme do misky a pridáme rozdrvené piškóty,orechy ( aj tie som rozdrvila na mixéri ), jogurt, cukor, kávu, sirup, kokos. Všetko spolu vymiešame.


Tvarujeme guličky a do stredu každej môžme dať jojo cukríky medvedíkov. Ja som si každý cukrík rozkrojila na 3 časti, pretože som robila menšie guličky.



Do hrnčeka si dáme na miernom ohni roztopiť čokoládu a pridáme troška mlieka. Obalíme vrch každej guličky, poprípade si to môžte ešte aj so šľahačkou alebo čímkoľvek ozdobiť. Je to len na Vás. Dáme stuhnúť do chladničky a potom už len čakáme, čakáme a čakáme.....až kým sa nezjedia :-D










POZNÁMKA : Gaštany sú nielen chutné, ale aj zdravé. Pôsobia dobre na vlasy, pokožku, dodávajú nám energiu. Tiež sú dobré na srdce, pečeň a krvotvorbu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára