Google+ Chudnutie behom

nedeľa 27. októbra 2013

Chudnutie behom


Väčšina začínajúcich ľudí ktorá začína behať v dospelom veku, máva rovnakú motiváciu - schudnúť. To bola aj moja motívácia. Časom som zistila, že nie každá intenzita pohybu je však pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov rovnako účinná.


Čim intenzívnejšie beháme, tým viac tuku spálime. No je to náročné. Veľmi som sa zadychávala.

Ak pobežíte rýchlosťou 12 km / hod, spálite o 50% viac kalórií, než pri rýchlosti 8 km / hod.

Pred behom neodporúčam konzumovať nič. Nie je to kvôli tomu, že by sme potom nechudli ,no je to hlavne preto, aby sa ľahko behalo.

Rýchla chôdza - týmto štýlom odporúčam žačať.

Rýchla chôdza pripraví vaše telo na beh. Treba zohriať kĺby, aby sa pri behu nejako neoptrebovávali.
Pre začiatočníkov je vhodná aj samotná rýchla chôdza. To bol môj prípad. Chcela som behať a nevydržala som. Veľmi som sa zadýchala, tak som beh kombinovala s rýchlou chôdzou.Neskôr som beh vynechala a použila štýl rýchlej chôdze v dňoch tréningového voľna .Rýchla chôdza sa ukázala ako výborný pomocník pre aktívnu regenéraciu svalov,pomáhala naštartovať metabolizmus a samozrejme spaľuje tuk.


Beh podľa tepovej frekvencie.

Treba si nájsť zlatý stred. Pre väčšinu to znamená držať srdcovú frekvenciu na 60 až 70% maxima. Maximálnu tepovú frekvenciu vypočítate podľa vzorca 206,9 - (0,67 x váš vek). Napríklad: pre trénovaného bežca je to rýchlejší klus. Pre začiatočníka to zasa môže byť len rýchlešia chôdza.

Pri behu som volila vždy mäkký povrch - chodníčky v prírode, v ktorých síce musím dávať pozor, no nezaťažujú kĺby.


Ešte jeden typ na záver :

V zime si oblečte čiapku (pri teplote -10 ° C strácame 75% telesného tepla hlavou).

1 komentár:

  1. Tak behanie je samozrejme veľmi dôležité, ale na druhú stranu by si mal človek uvedomiť, že je po ňom potrebná istá regenerácia. Ako je možnosť sa naložiť napríklad do elektrické záhradne kade, prípadne si dať saunu. A uvidíte, že tie kilá v spojení s počas pôjdu dole úplne sama.

    OdpovedaťOdstrániť