Google+ Rajčinová omáčka s bravčovým mäsom a knedľou - fotopostup

štvrtok 13. februára 2014

Rajčinová omáčka s bravčovým mäsom a knedľou - fotopostup

Viem, že receptov je veľa na rajčinovú omáčku, ale ja som sa rozhodla podeliť o ten môj recept, ktorý je predovšetkým zložený z vývaru, zeleniny a samozrejme rajčinového pretlaku. Bola to moja premiéra musím sa pochváliť, že aj vydarená :-)
Na prípravu rajčinovej omáčky s bravčovým mäsom a knedľou budeme potrebovať:
cca 600 - 700 g bravčové mäska ( kľudne môžte aj viac) , 1 väčšiu cibuľu, 2 väčšie mrkvy, 2 bobkové listy, korenie, morskú soľ, sladkú papriku, troška bravčovej masti, 1000 g rajčinového pyré ( alebo pretlaku ), vodu, kúsok kalerábu, vegetu, 1 PL kečupu, cukor, ocot a troška cviklovej šťavy ( nemusí byť). Ako prílohu podávame knedľu.


FOTOPOSTUP NA RAJČINOVÚ OMÁČKU S BRAVČOVÝM MäSOM 
Najprv si umyjeme mäsko pod tečúcou vodou, osolíme, okreníme a potrieme sladkou paprikou po celých stranách. Ja som si mäsko rozdelila na dva kusy. Aby korenie dobre presiaklo do mäska, tak som ho ešte na pár miestach popichala vidličkou.

nakorenené mäsko

Potom si dáme na panvicu rozohriať troška bravčovej masti. Keď je masť poriadne rozohriata, vložíme do nej nakorenené mäsko a z každej strany na prudkom ohni smažíme cca 10 minút.

smažíme mäsko

A takto
sa mi krásne usmažilo mäsko
usmažené mäsko

Usmažené mäsko spolu s výpekom dáme do hrnca a zalejeme ho vodou, aby mäso bolo ponorené vo vode a dusíme.
mäso vo vode
Očistíme si zeleninku - 2 mrkvy, cibuľu, kaleráb a spolu s bobkovým listom dáme variť, keď vývar začne vrieť.


Keď je zeleninka úplne mäkká, vyberieme ju z vývaru a v mixéri ju vymixujeme na kašu. Po vymixovaní hodíme späť do vývaru a ak už je mäso mäkké, vyberieme ho a na doske pokrájame. Potom ho vložíme späť do vývaru aj s vymixovanou zeleninou. Pridáme rajčinové pyré alebo pretlak a necháme prejsť varom. Samozrejme nesmieme zabudnúť medzi tým miešať.




Potom už len pridáme 1 PL kečupu, troška cviklovej šťavy, octu, cukor ( ja som cukru dala cca 10 kávových lyžičiek, podľa potreby okoreníme, dochutíme morskou soľou, vegetou. To by malo byť všetko, hádam som na nič nezabudla :-) Ak sa Vám zdá omáčka riedka, pokojne ju zahustíte múkou. Podávame s knedľou. Priznám sa, že tá je kúpená z obchodu, akosi mi ešte výroba knedle veľmi nejde:-)
  

Prajem dobrú chuť.
hotová mňamka











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára