Google+ Pitie čajov - výroba domáceho čaju

utorok 11. februára 2014

Pitie čajov - výroba domáceho čaju

Pitný režim je veľmi dôležitý. Je veľmi potrebné myslieť na to, čo pijeme. Najzdravšie je piť vodu alebo bylinkové či ovocné čaje, samozrejme bez pridania cukru. Kto nemá rád horký čaj, nech si ho dochutí medom...







Poznáme rôzne druhy čajov, no z ovocných mám najradšej tie exotickejšie - pomarančové so zázvorom, citrusové a iné. Veľa ovocných čajov je vyrobený predovšetkým z ovocia, bylín a z korenín. Nemyslím si, že práve tieto čaje sú veľmi zdravé. Raz som sa v istom článku dočítala, že ak si zalejete čaj s horúcou vodou a voda sa o chvíľku zafarbí, je to znak toho, že vrecko čaju obsahovalo príliš veľa farbív a farbivá sú neni príliš zdravé.

Vedeli ste, že čaj si môžte vyrobiť aj doma?

Stačí si nastrúhať ovocie takej príchute, akej chcete mať čaj, alebo nakrájať si ho na menšie kúsky. Potom sa ovocie nechá usušiť pár dní na suchom mieste. Môže to byť napríklad jablko, hruška, višňa, ríbezľa, malina, pomaranč, jahoda, broskyne a iné... Po pár dňoch stačí si zaliať ovocie horúcou vodou a zdravý ovocný čaj je na svete. Keď chcete výrazný ovocný čaj, stačí pridať viac druhou ovocia, alebo nejaké koreniny. Ako som už vyššie uviedla, ja mám rada zázvor a preto si ho tam pridávam. Viem, čo som do čaju dala a to je podľa mňa na tom super. Nie ako tie v obchodoch. Nemám nikde záruku, že im nebehal nejaký hlodavec, kde sušili ovocie.
Ak si vyberáte rôzne duhy čajov, či už bylinkový alebo ovocný, treba mať na pamäti, na čo slúži. Netreba podávať ľuďom, ktorý trpia nízkym tlakom, čaj pre vysoký krvný tlak. Alebo štíhlym ľuďom podať čaj na diétu.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára